Ruszają remonty kolejnych ulic w Łomży
Na konferencji prasowej w ratuszu Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski przypominał, że nie udało się pozyskać dofinansowania inwestycji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Jednak w związku z tym, że Miasto sukcesywnie realizuje koncepcję rewitalizacji Starego Rynku, Prezydent zdecydował o pokryciu całości kosztów przebudowy odcinków ulic przylegających do Starego Rynku z budżetu miasta. - Spotkałem się z przewodniczącym Rady Miejskiej, szefami klubów, przewodniczącymi komisji i z radnymi niezrzeszonymi. Dyskutowaliśmy o tym, jak zorganizować ruch, aby przebudowa ulic była jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców i przejeżdżających przez miasto gości – mówił na konferencji Prezydent Mieczysław Czerniawski.
Dyrektor Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łomży poinformował, że zakres prac obejmuje przebudowę nawierzchni w technologii i kolorystyce nawiązującej do wykonanej w ubiegłym roku części Starego Rynku. - Chodniki będą wykonane z płyt granitowych, a nawierzchnia jezdni z kostki granitowej przystosowanej do ruchu, jaki ma przenosić – wyjaśniał Kułaga w sali konferencyjnej ratusza. W ramach prac wymieniona zostanie instalacja wodociągowa, wybudowana kanalizacja deszczowa oraz przebudowana cała infrastruktura teletechniczna. Powstanie też nowe oświetlenie.
Przebudowa ul. Giełczyńskiej i Rządowej na odcinkach przyległych do Starego Rynku odbywać się będzie przy zamkniętym ruchu kołowym. Zakres prac związanych z przebudową starych i budową nowych sieci uzbrojenia terenu uniemożliwia ich wykonanie nawet przy połówkowym zamknięciu jezdni. Następną przeszkodą uniemożliwiającą utrzymania ruchu kołowego na remontowanych ulicach jest przyjęta technologia wykonania nawierzchni. Nawierzchnia z nieregularnej kostki granitowej musi być układana na całej powierzchni zagęszczonej i wyrównanej podbudowy.
Gwarantuje to równą powierzchnię jezdni bez odczuwalnych uskoków na połączeniach.
Organizacja ruchu:
Na czas przebudowy dojazd samochodów osobowych do Starego Rynku zapewniony będzie od ulicy Rządowej, poprzez skrzyżowanie z ulicą Kaznodziejską do parkingu przed halą targową, od ulicy Giełczyńskiej umożliwiony będzie skręt w ulicę Senatorską.
Planowany objazd autobusów komunikacji miejskiej w okresie przebudowy:
Ograniczenia przejazdu dotyczyć będą linii:
Trasa objazdu do Pl. Kościuszki:
ul. Giełczyńska – ul. Dworna - Aleja Legionów
Trasa objazdu od Pl. Kościuszki:
Aleja Legionów – ul. Polowa
Przypominamy, że rozpoczęła się realizacja ważnej drogowej inwestycji – przebudowy Szosy do Mężenina. Po wycince drzew wykonawca - Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego w Łomży - czeka na zatwierdzenie przez Podlaski Urząd Wojewódzki projektu organizacji ruchu. Wówczas przystąpi do prac związanych z przebudową nawierzchni, które podzieli na kilka etapów. Zamykane będą kolejne odcinku Szosy do Mężenina od skrzyżowania z Al. Legionów do granic administracyjnych miasta z jednoczesnym zapewnieniem dojazdów lokalnych.
Przebudowa Szosy do Mężenina wraz z planowanym remontem odcinków ul. Sikorskiego, będzie dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego inwestycji pod nazwą „Usprawnienie drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży – II etap”. Szacowany koszt tego przedsięwzięcia wynosi 31.267.091,60 zł, zaś dofinansowanie ma wynieść 18.760.254,94, czyli 60 procent kosztów.
Na remont ulicy Sikorskiego od ul. Nowogrodzkiej do ul. Wojska Polskiego ogłoszony został już przetarg z terminem otwarcia ofert wyznaczonym na 25 maja. Natomiast wkrótce ogłoszony zostanie przetarg na modernizację ul. Sikorskiego od Szosy Zambrowskiej do Mostu Hubala. Zakończenie remontów tych ulic planowane jest z końcem października 2014 roku.
źródło: UM Łomża