Chciała sprzedać sweter - straciła ponad 1600 złotych
Do łomżyńskiej komendy przyszła mieszkanka miasta i poinformowała, że padła ofiarą oszusta. 18-latka na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż sweter za 45 złotych. Chwilę później poprzez ten sam portal skontaktowała się z nią zainteresowana klientka, która przesłała link do transakcji. 18-latka weszła w przesłany link i zalogowała się do bankowości elektronicznej. Następnie smsem otrzymała wygenerowany kod, który również wpisała we wskazanym miejscu. Czynność powtarzała aż 18 razy, bo wciąż pojawiał się komunikat, że kod jest niepoprawny. Wylogowała się i przy ponownym zalogowaniu zobaczyła komunikat, że jej konto jest zablokowane. Gdy poszła do banku, aby wyjaśnić całą sytuację, to dowiedziała się, że z jej rachunku zniknęło 1661 złotych. Kobieta zrozumiała, że padła ofiarą oszustów.
Ponownie apelujemy o rozsądek i czujność podczas podejmowania decyzji finansowych. Nigdy nie wchodźmy w otrzymywane linki, które przekierowują nas na fałszywe strony banku. Zweryfikujmy autentyczność strony, na której wpisujemy login i hasło do bankowości elektronicznej. Nie dajmy się zwieźć, gdyż są one łudząco podobne do tych, z których korzystamy na co dzień.